Co nás letos čeká?
20 hodin výuky
1. Analytická geometrie lineárních útvarů (5 hodin)
2 hodiny
řekli jsme si, jak zapsat bod, jak ze dvou bodů zapsat vektor, jak pomocí vektoru a bodu zapsat rovnici přímky (směrový vektor-parametrické rovnice; normálový vektor-obecná rovnice), řekli jsme si, jak směrový vektor převést na normálový, řekli jsme si, jak vypočítat délku vektoru
příklady na procvičení:
a) jsou dány body A[4;7], B[3;12]; napište souřadnice vektoru u=B-A; napište parametrické vyjádření přímky procházející bodem A, se směrovým vektorem u
b) jsou dány body A[2;9], B[5;8]; napište souřadnice vektoru u=B-A; tento vektor - směrový vektor přímky převeďte na normálový vektor přímky n; napište obecnou rovnici přímky procházející bodem A, s normálovým vektorem n
c) jsou dány body A[8;-7], B[7;1]; napište souřadnice vektoru u=B-A; určete jeho velikost
1 hodina
příklady na procvičení (ze 4.10.2010 na 11.10.2010):
1a) přímka je dána rovnicí: 2x + 4y - 7 = 0; určete její normálový a směrový vektor
1b) přímka je dána rovnicí: -4x + 2y + 3 = 0; určete její normálový a směrový vektor
2a) určete obecnou rovnici přímky: p: x = 2 - 4t; y = 6 + 2t; t
R
2b) určete obecnou rovnici přímky: q: x = 1 + t; y = - 6 - 5t; t
R
3a) vypočítejte skalární součin vektorů u.v: u = (4; -2); v = (1; 5)
3b) vypočítejte skalární součin vektorů a.b: a = (-2; 7); b = (2; -3)
2 hodiny (11.10.2010)
test z učiva předchozích hodin; polohové a metrické úlohy
příklady na procvičení (z 11.10.2010 na 1.11.2010):
1) určete vzájemnou polohu dvou přímek (přímek p a q) daných zápisy:
p: 2x - 4y + 3 = 0; q: x = 2 - 3t; y = 1 + 2t; t
R
pokud nepůjde o rovnoběžky, určete jejich průsečík a úhel, který svírají; v případě, že o rovnoběžky půjde, a půjde o rovnoběžky různé, určete vzdálenost těchto rovnoběžek
2) najděte patu kolmice spuštěné z bodu Q[8; -3] na přímku m: 5x + 2y - 6 = 0; určete vzdálenost bodu Q od přímky m
3) určete vzájemnou polohu dvou přímek (přímek r a s) daných zápisy:
r: x = 2 + t; y = 7 - 4t; t
R; s: x = 1 - 2t; y = 2 + 8t; t
R
pokud nepůjde o rovnoběžky, určete jejich průsečík a úhel, který svírají; v případě, že o rovnoběžky půjde, a půjde o rovnoběžky různé, určete vzdálenost těchto rovnoběžek
4) najděte patu kolmice spuštěné z bodu H[-7; -3] na přímku k: x = 4 - 2t; y = -2 + t; t
R; určete vzdálenost bodu H od přímky k
2. Kombinatorika
... trocha opakování a maturity
Nové stránky školy: http://www.sosvdf.cz/NEW/
Vyzkoušejte tento odkaz - jde o freewarový (volně šiřitelný) program geometrického náčrtníku: http://www.geogebra.org/cms/cz
řezy krychle
http://matickav.sweb.cz/titulni.htm; http://www.cermat.cz/
Komentáře
Přehled komentářů
International news, politics, business, technology, climate change, health and wellness, sports, science, weather, lifestyle and more
https://www.washingtontimesnewstoday.com/
Men Dating Men: Celebrating Angel and Connection
(Albertjam, 11. 2. 2024 0:58)
Men dating men savoir faire out of, connecting, and the belle of relationships in their own unique way.
https://analxxx.one/tags/anal-sex/
In a life that embraces distinctiveness and inclusivity, same-sex relationships have found their place. Men who obsolete men navigate the joys and challenges of building meaningful connections based on authenticity and reciprocal understanding. They hallow love while overcoming societal expectations, stereotypes, and discrimination.
https://twinkporn.one/videos/6642/teen-boysex-bangla-gaysex-cute-boy-sucking-big-dick-deeply-fuck-his-ass-cum-inside-indian-hot-gandu-desi-bottom-sex/
Communication and stirring intimacy have a good time a essential place in their relationships, fostering assurance and deepening their bond. As system progresses towards fairness, it is significant to approve and compliments the care shared between men dating men, embracing their unique experiences and contributions to the tapestry of kind-hearted connections.
MATURITA!!!!!!!
(Alena Švihlíková, 24. 3. 2011 21:46)
Dobrý den.
Mohla bych vás poprosit o doučování???
Podřídím se vám.
Děkuji moc Švihlíková a spol.
maturita
(Alena Švihlíková, 19. 1. 2011 14:08)
Dobrý den.
Tak jsme se dozvěděli, že 7. února s náma, kdo si vybral matematiku k státní maturitě, bude mít s váma vyučování. Platí čas od 14,35 jako každé pondělí?
Děkuji za odpověď
Švihlíková
Asvihlikova@sezanm.cz
příklady na netu
(blanka, 1. 12. 2009 12:37)pane učiteli nezapomeňte sem vložit příklady,z kterých budeme psát písemku ,jen připomínám jak jste chtěl :-))))
rozvrh
(Alena Švihlíková, 5. 3. 2009 9:33)Dobrý den. 16.2 jste měli přehozené hodiny s dějepisem. 9.3 podle rozvrhu by jsme měli mít také matemetiku, ale říkal jste, že možná budeme mít dějepis. Nevíte, jak to bude? Děkuji Švihlíková
úloha ze13.10.
(Vl.M, 28. 11. 2008 8:26)
Na sedmičku se mně ptá víc z Vás - takže bude asi těžší. Vzpomeňte si na definice:
Definice průniku:
bod x patří do A a zároveň do B
Definice sjednocení
bod x patří do A nebo bod x patří do B - postačuje tedy, když patří aspoň někam
A = {1;2;3;4;5};B = {3;4;5;6;7}
A průnik B = {3;4;5} - a zároveň
A U B = {1;2;3;4;5;6;7} - nebo
úloha ze13.10.
(kopřivová, 13. 11. 2008 15:29)
DOBRÝ DEN PANE UČITELI,
PROSÍM MRKNĚTE SE NA SEDMÝ PŘÍKLAD.MNĚ TO STÁLE VYCHÁZÍ JINAK NEŽ VÁM /x-2/>10 (-oo;-8)U(12;+oo)
děkuji KOPŘIVOVÁ
Ochota učitele!:-)
(Shakira, 21. 10. 2008 15:50)
Pane učiteli, děkuji za ochotu a vysvětlení příkladů. Určitě ještě vaše rady budu potřebovat!
A nejenom já:-)))
Washington Times News Today
(HaroldLialp, 17. 2. 2024 2:46)